Søvn og dagsrytme - 10 mdr.

16. september 2010

Alder:
10 mdr.

Søvn og dagsrytme - 10 mdr.

Kære Helen

Min datter er sund og rask, spiser som hun skal, og får stort set kun familiens mad nu, selvfølgelig tilpasset hendes alder ift. minus salt mv.

Jeg har ammet hende mindst fire gange om dagen og ofte en del mere, da hun som skrevet altid blev ammet om natten så snart hun efterspurgte det indtil hun var 9 1/2 måned, og derefter har vi skåret kraftigt ned uden de store problemer (jeg er simpelhent gået og har ladet faren tage over, da det var i vores ferie). Så nu ...

Annonce

... bliver hun ammet 2-3 gange om dagen.

Jeg vil også lige høre når du kommer med forslag til dagsrytme, fx foreslår du tit at man kun skal lade børnene sove en time om formiddagen. Hvor konsekvent skal vi være ift. hendes søvn om dagen. Skal jeg vække hende eller lade være, jeg vil helst ikke vække hende, og hun kan sagtens sove tre timer om formiddagen (det gjorde hendes storebror også) og så sover hun til gengæld kun en lille time om eftermiddagen.

Mange hilsner fra
Karina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)